Kinderen met autisme of AD(H)D hebben meer dan een gemiddelde behoefte aan structuur en voorspelbaarheid. Daarom werk ik met de methode ‘Geef me de 5’ om deze structuur te bieden.

Aanpak 

Van kinderen wordt steeds meer zelfstandigheid verwacht. Op school, thuis en tijdens vrije tijd. Bij autisme en ADHD is weten wat te doen in welke situatie extra belangrijk. Uitgangspunten zijn de bekende vragen; wie, wat, waar, wanneer, waarom en hoe?

Werkwijze

Voordat de coaching start is er een intakegesprek en daarna schrijf ik een plan van aanpak. Desgewenst kunt u eerst gratis en vrijblijvend kennismaken.

School organiseren

Ik help met leren vooruitdenken, plannen en organiseren van alles wat met school en de eigen werkplek thuis te maken heeft. Ik bied praktische tips voor huiswerk maken en ‘leren leren’.

Leren hulp vragen

Ik help uw kind om niet tot stilstand te komen en effectief om hulp van anderen te leren vragen.

Samenwerken

Ik ondersteun uw kind door de regels van sociale vaardigheden te bespreken. Of door de taakverdeling bij samenwerken goed op papier te zetten.

Voor jezelf zorgen

Ik help uw puber met het automatiseren van zijn of haar persoonlijke hygiëne, door te praten over de gangbare dagelijkse regels zoals douchen, deodorant gebruiken en schone kleren aantrekken.

Resultaat

Na de coaching weet uw kind meer structuur in het dagelijks leven aan te brengen. Zo kunt u denken aan een opgeruimde kamer of is de schooltas van uw kind compleet ingepakt.  Op school kunnen kinderen beter plannen, samenwerken met klasgenoten en om hulp vragen aan mensen om hen heen. Scholieren/studenten weten hoe zij slim en op tijd een project kunnen afronden.

Veel voorkomende hulpvragen

Duidelijke planning voor thuis/school
Opgeruimde kamer
Leren om hulp te vragen
Betere persoonlijke zelfzorg

Vragen over pubercoaching?

Contact